OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Internmedicin, Södersjukhuset
Sjukvård
Verksamhetsområde Internmedicin på Södersjukhuset omfattar enheter för gastroenterologi och hematologi, lungmedicin och allergologi, neurologi och stroke, diabetes och endokrinologi samt akutmedicin. Verksamhetsområdet har sju vårdavdelningar varav en akutvårdavdelning, en medicinmottagning med dagvårdsverksamhet samt ett endoskopiskt centrum.
Sekreterarorganisationen på Internmedicin består av ca 25 erfarna och uppskattade medicinska sekreterare och administratörer och vi behöver bli fler. Därför söker vi nu tre nya kollegor till vårdens kanske trevligaste sekreterargrupp!
Britt är en av våra medicinska sekreterare som snart går i pension och har många års erfarenhet från sekreterarrollen. Britt beskriver sitt arbete så här:
”Jag tycker min arbetsplats präglas av ett öppet klimat där vi har högt i tak och nära till varandras stöd och råd. Jag har arbetat länge i samma organisation eftersom jag hela tiden har utmanats genom olika roller jag haft och arbets- och projektgrupper som jag har ingått i. På så sätt upplever jag att jag har fått stor stimulans i mitt jobb och kunnat utvecklas i takt med att sekreterarrollen har förändrats.”
Arbetsuppgifter:
Som medicinsk sekreterare arbetar du under stort eget ansvar och dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av journaldokumentation i TakeCare, ansvar för DRG- och KVÅ-registrering samt att ge administrativ service utifrån avdelningens/mottagningens behov.
Du kommer antingen att få eget ansvar för en vårdavdelning eller ingå i öppenvården där du vid behov täcker upp i vår öppenvårdskassa. Oavsett om du arbetar inom sluten- eller öppenvården ingår du i verksamhetsområdets erfarna sekreterargrupp där vi gemensamt tar ansvar för att ge god administrativ service utifrån klinikens behov. Det finns också stora möjligheter att engagera sig i olika projekt som växlar över tid, t.ex. som lokal webbredaktör.
Kvalifikationer:
• Utbildad läkarsekreterare/medicinsk sekreterare, gärna med några års erfarenhet
• God datorvana
• Mycket god svenska i tal och skrift
Meriterande kvalifikationer:
• Kunskap och erfarenhet av DRG
• Erfarenhet av webbredigering
Personliga egenskaper:
Personliga egenskaper:
För att lyckas i rollen behöver du vara:
• flexibel och noggrann i ditt arbetssätt
• en prestigelös och serviceinriktad person
• samarbetsorienterad och gilla att arbeta mot tydliga mål
Eftersom arbetet innebär många kontakter är det viktigt att du har en god social kompetens och ett lösningsfokuserat arbetssätt.
Välkommen med din ansökan!
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.