OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt verksamhetsområde består av tre självständiga kliniker; hudkliniken, reumatologkliniken och infektionskliniken. Du kommer att tillhöra den administrativa enheten men med placering i första hand i slutenvården på infektionskliniken.
Inom den administrativa enheten arbetar nio medicinska sekreterare och en administratör med placeringar på respektive klinik och har ett gott samarbete över klinikgränserna. Vi har månadsvisa arbetsplatsträffar och planeringsdagar tillsammans men deltar även i klinikens möten och planeringsdagar. Några gånger per termin har vi interna DRG-utbildningar där vi går igenom olika patientfall gällande klassificering och registrering.
Välkommen till en dynamisk grupp med högt till tak och ett stort engagemang. Vi erbjuder möjlighet till distansarbete efter en inlärningsperiod. Arbetstider är måndag – fredag dagtid och vi tillämpar flextid samt erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Arbetsuppgifter:
Du ansvarar tillsammans med en kollega för det administrativa arbetet inom slutenvården på infektionskliniken. Detta innebär framför allt journalskrivning i Take Care samt diagnos- och åtgärdsklassificering men också arbete med klinikens kvalitetsregister, arbete med statistik samt boka och kalla patienter. Du är även ett administrativt stöd till verksamheten och arbetar dagligen i nära samarbete med övrig personal på avdelningarna.
Kvalifikationer:
Dokumenterad medicinsk sekreterarutbildning är ett krav.
Du har goda kunskaper i medicinsk terminologi och du kan uttrycka dig mycket väl i svenska språkets tal och skrift. Erfarenhet från arbete inom slutenvård, diagnos- och åtgärdsklassificering, arbete med statistik och kvalitetsregister samt vana från journalsystemet Take Care är meriterande men inget krav.
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som tycker om att arbeta i ett högt tempo i en flexibel verksamhet där du kan ta egna initiativ och se till helheten. Du har god samarbetsförmåga, är noggrann och kan organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Då verksamheten är i en förändringsfas är det viktigt att du utmanas av förändringsarbete och för att trivas i rollen är du trygg, självgående och kommer gärna med nya idéer.
Vi sätter stort värde på positivt tänkande och är måna om ett gott kamratskap med en öppen och bra kommunikation.
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanne Isberg
08-123 557 33
Helen Snäckerström
08 123 591 51
Anna von Döbeln
08-123 578 27
Karin Lafleurie
08-123 553 17
Marie Dyberg
08-123 586 58
Lena Harrysson
08-123 582 71
Angelica Lang
08-123 589 64
Zafira Karakezlidis
08-123 558 67
Madeleine Jonsson
070-48 42 839
Nassrin Wandy
08-123 585 01