OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi skapar en ny öppenvårdsverksamhet i skräddarsydda lokaler och söker dig som är nytänkande och tillsammans med oss vill utveckla nya arbetssätt tillsammans med patienter med kronisk sjukdom.
Akademiskt specialistcentrum (ASC) är en enhet inom Region Stockholm för patienter med MS, Parkinson, diabetes, reumatiska sjukdomar och Överviktscentrum som invigdes hösten 2017. Dessutom ingår en enhet för kliniska prövningar i öppenvård: Studieenheten Akademiskt pecialistcentrum. Inom ASC är forskning, utbildning, utveckling och innovation integrerat i den dagliga vårdverksamheten. I vårt uppdrag ingår att utveckla nya arbetssätt, innovativ användning av medicinsk teknik och e-hälsolösningar, hög patientmedverkan och samverkan med olika vårdgivare, patientföreningar och näringsliv. Vi strävar efter att skapa en personcentrerad vårdmiljö tillsammans med de patienter som vänder sig till oss.
Arbetsuppgifter:
Vi söker dig som är driven och vill utveckla vården för patienter med kronisk sjukdom tillsammans med övriga medarbetare. Förbättrad och standardiserad journaldokumentation är mycket viktigt för att patienterna ska få mer information i journal via nätet. Medicinska sekreterare på Akademiskt specialistcentrum har en avgörande roll i detta utvecklingsarbete. I arbetet ingår också bokningar, journalskrivning, kodning, remisshantering, patientkontakt via 1177, telefon och i reception.
Du kommer att arbeta på Akademiskt specialistcentrum och för de tre enheterna; centrum för neurologi, centrum för reumatologi och centrum för diabetes.
Anställningsform:
Vikariat sex månader, deltid, måndag - fredag. Tillträde efter överenskommelse
Kvalifikationer:
Medicinsk sekreterarutbildning/vårdadministratörsutbildning. Intresse och erfarenhet av utbildning, utveckling och innovation är meriterande. Erfarenhet av kronisk sjukdom är värdefullt.
Personliga egenskaper:
Du har en positiv inställning till arbetet, patienterna och arbetskamraterna. Du är ordningsam och noggrann, har förmåga att kunna arbeta strukturerat - planera, organisera och slutföra uppgifterna i tid. Du kan arbeta både självständigt och i team och har lätt att anpassa dig till nya omständigheter. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Övrig information:
Sök redan idag. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
SLSO tillämpar registerkontroll innan beslut om anställning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mona-Lisa Hägvide
Verksamhetschef Eva Andersson
123 408 23, 072-552 80 32
Ywonne Hoff
076-5697083
Anette Ahlberg
08-12342703
Caroline Wingårdh Hoff
08-123 470 63
Anki Törnqvist
070-484 19 51
Camilla Lannefors
0722 156243
Ingela Svederus
070-1655511
Margaretha Sandved
Georg Kajlinger
08-123 368 38