Medicinsk sekreterare till medicinenheten, inkl. utvecklingsmöjligheter

Arbetsbeskrivning

Vi vill utarbeta en ny struktur för arbetet på vårdavdelning gällande arbetssätt och ansvarsfördelning som gör att varje medarbetares kompetensprofil används på ett optimalt sätt och att det stimulerar till arbetsglädje. Huvudinriktningen på verksamheten är mag-, tarm- och njursjukdomar.
• På vår avdelning vill vi skapa förutsättningar för ökad patientupplevd kvalité.
• På vår avdelning vill vi arbeta med smarta och innovativa lösningar för att uppnå en kostnadseffektiv verksamhet.
• På vår avdelning vill vi arbeta med utgångspunkt från personcentrerad vård.
Detta innebär att det vilar ett stort egenansvar hos varje medarbetare i att använda befintliga resurser på bästa sätt. Här kommer att krävas mod, innovation och en ambition om att uppnå bästa resultat, där både patient och medarbetare känner sig delaktiga. Med medarbetarskap, ledarskap, engagemang och målmedvetenhet ska varje medarbetare känna att hens insats påverkar det slutliga resultatet. För att lyckas behöver vi anställa dig med vision och framtidstro om vårdens möjligheter! Tillsammans kommer vi att genomföra ett spännande utvecklingsarbete som sätter avtryck för framtiden. Vår ambition är att arbeta strukturerat med kompetensutveckling och reflekterande samtal med syftet att du ska känna och utstråla trygghet och engagemang. Arbets- och ansvarsfördelning ska stödja möjlighet till karriärutveckling inom avdelningen. Vi kommer att utmana och pröva varje möjlighet till ”rätt person på rätt plats” i ambitionen att använda medarbetarnas kompetens på bästa sätt.


ARBETSUPPGIFTER
Som medicinsk sekreterare ansvarar du i huvudsak för den medicinska dokumentationen i journalsystemet COSMIC, remisshantering, patientklassificering, arbete med olika kvalitetsregister. Flera specifika arbetsuppgifter ingår kring öppenvårdsverksamheten.



KVALIFIKATIONER
Läkarsekreterarutbildning/ medicinsk sekreterare/vårdadministratör. Erfarenhet av yrket samt av COSMIC och DRG är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet samt bra samarbets-förmåga. Du kan organisera ditt arbete på ett effektivt sätt, har en positiv grundinställning, är flexibel, ansvarstagande och har förmåga till helhetssyn.

ÖVRIGT
Vi ser gärna att du inkommer med din ansökan så snart som möjligt, då intervjuer påbörjas och genomförs löpande under ansökningstiden.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Områdeschef Mia Ajax
063-153248
Utvecklingsledare ”Bättre liv för sjuka äldre”. Elsy Bäckström

Enhetschef Infektionskliniken Jessica Nääs
063-154364
Enhetschef Maria Sandström
063-154424
Enhetschef Louise Iversen
063-154639
Enhetschef Joachim Dahlin
063-154232
Enhetschef Eva Ericson
063–153425
Enhetschef Anette Herbertsson
063-15 34 01
Enhetschef Annika Derås
063-156930, 072-2019464
Enhetschef Monica Dalesten
063-153393

Sammanfattning

Besöksadress

Kyrkgatan 12 Östersund
None

Postadress

Box 654
Östersund, 83127

Liknande jobb


17 maj 2024

Barnmottagning, administratör

17 maj 2024

Medicinsk sekreterare till Torvalla hälsocentral välkomnas!

Medicinsk sekreterare till Torvalla hälsocentral välkomnas!

17 maj 2024

Verksamhetsadministratör

Verksamhetsadministratör

17 maj 2024