OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sahlgrenska Universitetssjukhuset är en del av Västra Götalandsregionen.
Vi arbetar med allt från länssjukvård till högspecialiserad rikssjukvård. I fokus är en lättillgänglig och köfri vård med hög patientsäkerhet. Som medarbetare, forskare och student erbjuds du den stora organisationens rika valmöjligheter, många intressanta projekt med inriktning mot framtidens sjukvård samt en tydlig profil mot klinisk forskning.
Beskrivning
Inom Neurosjukvårdens administrativa enhet är vi 43 medicinska sekreterare/kanslister/ vårdadministratörer, som arbetar inom verksamhetens fem olika sektioner: neurologi, neurokirurgi, strokeenhet, rehabiliteringsmedicin (placering Högsbo sjukhus) och klinisk neurofysiologi.
Vi har ett öppet och positivt arbetsklimat med möjlighet till personlig utveckling och hög delaktighet. Vår ambition är att tillvarata samtliga medarbetares kompetens och tillsammans, på ett professionellt och engagerat sätt, utföra de vårdadministrativa arbetsuppgifterna i enlighet med verksamhetens mål.
Vi söker nu två medicinska sekreterare till neurologmottagningen. På mottagningen arbetar nio sekreterare och mottagningen har olika delar och inriktningar/team. Som medicinsk sekreterare har du en viktig administrativ nyckelfunktion. Du kommer att få möjligheter att utveckla dina arbetsuppgifter utifrån din kompetens och utifrån verksamhetens behov.
Arbetsuppgifter
Dina främsta arbetsuppgifter är att dokumentera den medicinska informationen genom journalutskrifter i Melior utifrån digital diktering. Utskrifterna är bland annat journalanteckningar, remisser, brev och i förekommande fall patientrondsanteckningar. Du arbetar i ELVIS med patientadministrativa registreringar såsom åtgärds- och diagnosregistrering. Handläggning av patientkonferenser/ronder, indexering av journalhandlingar till vårt elektroniska arkiv, posthantering, telefonservice och allmän administrativ service på enheten.
Du arbetar i nära samarbete med övriga sekreterare på enheten, då ni har ett gemensamt uppdrag för enhetens administration.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har vårddokumentationsutbildning till medicinsk sekreterare, goda kunskaper i svenska och datorvana. Har du dessutom erfarenhet av vårdadministrativt arbete i Elvis och Melior är det meriterande.
Vi värdesätter att du kan arbeta självständigt men också har god förmåga att arbeta i grupp/team. Vi lägger stor vikt vid att du är lätt att samarbeta med, är noggrann, strukturerad och professionell i din yrkesroll samt att du har ett gott bemötande och en ansvars- och servicekänsla. Vi lägger stor vikt vi personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal
Kontaktpersoner på detta företaget
Vårdenhetschef Elisabeth Segerdahl
031-342 7322 - 0706-174 440
För Vårdförbundet Betty-Ann Nilsson
031-342 1015
Vårdenhetschef, Annika Björk
031-342 99 47
Vårdförbundet, Malin Gustafsson
031-342 20 10
Vårdenhetschef, Linda Wahlström-Andersson
031-342 99 46
Enhetschef, Johanna Tiselius-Edman
0702-54 75 20
Enhetschef, Karin Hallén
070-693 78 09
Sjuksköterska, Madeleine Johnsson
031-342 35 51
Enhetschef, Karin Hallén
031-342 79 06 eller 070-693 78 09
Vårdenhetschef, Annika Björk
031-342 99 47