Medicinsk sekreterare/vårdadministratör

Medicinsk sekreterare/vårdadministratör

Arbetsbeskrivning

Ortopedkliniken Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!


Om oss
Ortopedkliniken står inför en spännande framtid med nya utmaningar och arbetssätt.
Vår inriktning och ambition är att arbeta med förbättringar där varje medarbetare får växa och utvecklas i takt med förändringar och utvecklingsområden som är nödvändiga för verksamheten.

Ortopedkliniken har verksamhet på Mälarsjukhuset (MSE) i Eskilstuna samt Kullbergska sjukhuset (KSK) i Katrineholm och har cirka 100 medarbetare fördelat på läkare, administrativ personal, sjuksköterskor samt undersköterskor. Ortopedkliniken bedömer och behandlar sjukdomar och skador inom rörelseapparaten. Verksamheten består bland annat av protes-, trauma, fot-, rygg-, barn- och artroskopisk kirurgi. Våra patienter är i alla åldrar.

Vårdadministrativa enheten kännetecknas av engagerade medarbetare med god sammanhållning och öppet arbetsklimat. Utgångspunkten för enhetens arbete är tillgänglighet med patienten i fokus. Vi strävar efter att upprätthålla en god kvalitet och arbetar ständigt med förbättringsarbete.
Administrativa enheten omfattar cirka 16 medicinska sekreterare varav en klinikadministratör. Enheten ansvarar huvudsakligen för journalhantering med tillhörande diagnosregistrering, remisshantering, bokningar av patienter och kvalitetsregister för Ortopedkliniken MSE samt administrativt arbete på ortopedavdelningen och reception. Arbete och förberedelser pågår i införandet av Region Sörmlands nya vårdinformationsstöd Cosmic. Produktionsstart beräknas till hösten 2024.

Vi söker nu dig som vill vara en del av vårt team på ortopedklinikens administrativa enhet med placering på Mälarsjukhuset i Eskilstuna.

Dina arbetsuppgifter
Vi erbjuder ett inspirerande och omväxlande arbete i nära samarbete med olika yrkeskategorier samt kontakt med externa vårdgivare där du som medicinsk sekreterare har en central funktion med möjlighet till utveckling.
Som medicinsk sekreterare arbetar du flexibelt med olika arbetsuppgifter inom medicinsk dokumentation i journalsystemet NCS Cross samt övriga administrativa arbetsuppgifter som förekommer inom hälso- och sjukvården såsom dokumentregistrering, avdelningsarbete, kvalitetsregister, Tele-Q, posthantering, mottagningsbokningar, diarieföring, rutinhantering, teamarbete, förbättringsarbete, ärendehantering via 1177 med mera.

Ditt uppdrag kommer att anpassas utifrån verksamhetens behov samt dina personliga kvaliteter. Möjlighet till distansarbete finns utifrån ditt uppdrag. Din ordinarie arbetstid är förlagd till helgfria vardagar.

Din kompetens
Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare/vårdadministratör.

Du har en god hörförståelse och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift i svenska språket.
Hos oss bidrar du med positivt och engagerat driv till vårt gemensamma arbete, ett gott arbetsklimat och verksamhetens mål. Du arbetar för att upprätthålla en god kvalitet, är van vid att både gemensamt och självständigt planera samt prioritera dina arbetsuppgifter. Arbetet kräver hög samarbetsförmåga och flexibilitet. För att trivas i rollen är du en serviceinriktad person med ett helhetsperspektiv, har ett genuint intresse för teamarbete, tar egna initiativ och ansvar. Förändringar ser du som något inspirerande och utvecklande.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Varmt välkommen med din ansökan.

Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Administrativ enhetschef, Hannah Älgekrans, 072-200 83 95, 016-10 35 13.
HR specialist och fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på ortopedkliniken Mälarsjukhuset!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2023-09-17
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Sörmland
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 augusti 2023
  • Ansök senast: 17 september 2023

Liknande jobb


Vårdadministratör/ Läkarsekreterare

Vårdadministratör/ Läkarsekreterare

13 februari 2024