Operations Assistant till DHL Express

Arbetsbeskrivning

Om oss

Idag är DHL världens ledande logistikföretag och DHL Express världens ledande leverantör av internationella expresstransporter. DHL Express har ca 100 000 medarbetare i över 220 länder och arbetar varje dag för att hjälpa dig nå över gränser, nå nya marknader och få din verksamhet att växa. Eller bara skicka försändelser till dina nära och kära. Vi är rankade nr 1 som världens bästa arbetsplats enligt Great Place to Work och är även med på topplistan över Sveriges bästa arbetsplatser vilket vi är mycket stolta över - för oss är våra medarbetare det viktigaste vi har!

Ditt uppdrag

I din roll kommer du att leverera kvalificerat stöd till Director of Operations samt operationsledningen och du utgör en viktig del av teamet. DHL Express är ett mycket dynamiskt och snabbt företag och därför viktigt att visa stor flexibilitet. Du förväntas arbeta för att kontinuerligt främja bästa praxis och därmed bidra till företagets tillväxt och mål i linje med vår globala strategi. Denna roll är ny och ger därför en stor möjlighet att påverka innehåll och nya arbetssätt. Tjänsten är placerad i Malmö.

Exempel på uppgifter som ingår i rollen:

-         Planera, samordna och hantera agendor, protokoll och presentationer för Director of Operations och Operationsledningsmöten, ledarskapsforum och konferenser

-         Samordna mail-och kalenderhantering

-         Skapa högkvalificerade presentationer

-         Researrangemang, tidrapportering och resekostnader

-         Ad hoc-uppgifter för administrativa uppgifter

-         Driva projekt och aktiviteter

-         Utveckla processer och rutiner

-         Samarbeta med Executive Assistant och Sales Assistant för att på bästa sätt stötta en växande organisation

-         Utveckla och förbättra den allmänna effektiviteten/kvaliteten i Operations arbetsflöde

Om dig

Vi söker dig som har ett par års erfarenhet från en liknande roll. Vi tror att du kommer från ett globalt bolag och är en fena på att göra presentationer, specifikt i PowerPoint och även van vid hela Officepaketet med en generell förståelse för system. Du har erfarenhet av projektledning, är van vid utvecklingsarbete och eftersom vi har många internationella kontakter så talar och skriver du både svenska och engelska flytande. Körkort B är ett krav.

Du har en suverän kommunikationsförmåga och är smidig i din dialog och får därför enkelt kontakt med kollegor på alla nivåer och olika situationer, i Sverige såväl som inom vårt globala nätverk. Du arbetar självständigt och är bekväm med att ta plats på rätt sätt. Du gillar en öppen stämning med högt i tak, du är prestigelös, flexibel, lättillgänglig och trivs med att ha många kontakter. Vidare vet du hur man ska prioritera och är dessutom anpassningsbar men har samtidigt mycket integritet och kan hantera känslig information.

Mer om tjänsten

I den här rekryteringen samarbetar DHL Express med The Pace / Wise Professionals. Tjänsten är en tillsvidaretjänst och är på heltid.

Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Åsa Funke asa.funke@wise.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 mars 2022
  • Ansök senast: 15 april 2022

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


28 augusti 2023

Chefssekreterare sjukhusledningen

Chefssekreterare sjukhusledningen

22 augusti 2023

Chefsassistent

Chefsassistent

21 augusti 2023