Operativ Ekonom & administrationsstöd

Operativ Ekonom & administrationsstöd

Arbetsbeskrivning

First är ett rekryterings- och bemanningsföretag som levererar tjänster inom HR, ekonomi, lön, inköp/logistik och administration. Med laganda, utveckling, ansvar och engagemang som ledord vill vi alltid vara den självklara samarbetspartnern för både medarbetare och kunder. First är ett företag med stabil tillväxt och ett starkt varumärke med ständigt kundfokus.

Den vi söker har grundförståelse för det ekonomiska och vi viljan att lära och utvecklas och är tillgänglig NU direkt att påbörja uppdraget.

Obs - Önskat startdatum är snarast möjligt. Uppdraget pågår t o m sista mars. Det kan eventuellt ges möjlighet till en tillsvidareanställning efter tidsperiodens slut, dock ingen garanti i dagsläget.

Kort om uppdraget:

Du kommer i rollen arbeta med att hantera löpande operativ ekonomi samt prognostisering på ett strukturerat och pedagogiskt sätt för två avdelningar (VUIT Marknad och E-handel). Samt stötta i administrativt arbete för ledningsgrupperna. Fördelning: ca: 80% ekonomi/ 20% administration.

Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter:
Reserveringar
• Säkerställer att reserveringar kommer in i tid för båda områdena. Avstämningar med respektive chef samt ifyllnad av controllings mallar.

Fakturering
• Säkerställer att fakturor konteras upp korrekt och följer upp att alla fakturor attesterats under månaden. Om inte, görs omreserveringar.
• Deltar i uppföljning och kravställning av vår digitala kollega Roberta

Tidrapportering
• Godkänner tidrapportering för konsulter och anställda för att avlasta för respektive chef (fyra chefer på VUIT Marknad, sex chefer på VUIT Ehandel)
• Påminner om brytdatum för boksluten för att säkerställa så korrekta bokslut som möjligt

Prognosarbete
• Skapar mallar med utfall och trend, på applikationsnivå, för att underlätta för chefer och Service Manager att fylla i prognos
• Avstämningar med respektive kostnadsställe (kst) (fyra stycken kst på VUIT Marknad, fem stycken kst på VUIT Ehandel) där vi tillsammans går igenom vilka justeringar som behöver göras i prognoserna.
• Ifyllnad av controllings mallar och behjälplig att fylla i ppt

Månatliga ekonomiuppföljningar
• Fyller i utfall i en gemensam Excelmall och jämför mot RF och OT tillsammans med chefer och Service Manager. Eventuella avvik utreds
• Hjälper till att analysera utfall och tar fram detaljerat underlag vid önskemål
• Stöttar nya chefer med att följa upp utvecklingsbudgeten samt deltar i möten med Controlling

Enbart för VUIT E-handel
• Följer upp och håller ihop utvecklingsportföljen

Administrativ support
• Hålla ihop planering och utförande av stormöten – mötesinbjudningar, maillistor, presentationer, eventuell bokning av lokal/catering m.m.
• Stötta ledningsgruppen i form av att t.ex. sätta upp årshjul för att underlätta planering.

Kunskapskrav:
• Mycket goda kunskaper i M365 (främst Excel och PPT).
• Tidigare erfarenhet av ekonomiarbete (grundförståelse)
• Utbildning i ekonomi eller likvärdig utbildning
• Personliga egenskaper: Noggrann, samvetsgrann, hjälpsam.

Kunden följer myndigheternas rekommendationer och arbetet kan komma till en början att ske remote och sedan i Solna.

Ansökan:

Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande,. Vi önskar tillsätta detta uppdrag snarast mögligt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ida Wiklund
+46 08-705 80 66, +46 070-272 05 15
Peter Nyström
+46 08 705 80 51, +46 070 279 81 03
Sandra Solomon
+46 087058063, +46 0702798342
Johanna Östberg
+46 0702701167
Viveka Holm
08-7058064, 070-2798321
Pouneh Sahlin
08-705 80 65

Sammanfattning

  • Arbetsplats: First Reserve AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 januari 2022
  • Ansök senast: 20 februari 2022

Besöksadress

Ekensbergsvägen 117
None

Postadress

Box 1557
Solna, 17129

Liknande jobb


13 maj 2024

13 maj 2024