Operativt HR-ansvarig till Tommy Nordberghs

Operativt HR-ansvarig till Tommy Nordberghs

Arbetsbeskrivning

Ny Kollega skapar nya möjligheter och växtkraft mellan människor och företag främst inom Öresundsregionen men även i Göteborg och Stockholm. Vi levererar kundanpassade tjänster inom: Rekrytering - Search - Personaluthyrning - Interim. Vi är medlem i Kompetensföretagen. Läs mer om oss på vår hemsida nykollega.se eller följ oss på LinkedIn och Facebook.

.

För oss på Tommy Nordbergh åkeri har vår största drivkraft alltid varit viljan att utvecklas. Den drivkraften, tillsammans med förmågan att se möjligheterna både idag och i framtiden, har lett oss till att bli ett av Sveriges ledande transport- och logistikföretag. En styrka som vi nu har tagit med oss in i Tempcon Group. Läs mer om oss på tnordbergh.se

Har du ett genuint intresse för människor och operativt HR-arbete? Trivs du med mycket ansvar och vill ha arbetsdagar med tempo och omväxling?

Till vår åkeriverksamhet i Hjärnarp söker vi nu en operativ och engagerad HR-ansvarig.

Rollbeskrivning
I rollen som HR-ansvarig blir du ett viktigt stöd och bollplank till chefer och medarbetare i alla förekommande HR frågor. Du arbetar både operativt och strategiskt med arbetsuppgifter som syftar till att attrahera, rekrytera, utveckla, behålla och avveckla medarbetare inom vår organisation.

Du bidrar aktivt till utveckling av rutiner och processer inom hela HR-området och deltar i olika former av HR-projekt för verksamheten samt våra filialer i Sverige. Ditt arbete sker i nära samverkan med de lokala cheferna och du ingår även i vår ledningsgrupp. Du rapporterar direkt till VD.

Inom Tommy Nordberh Åkeri arbetar idag ca 600 medarbetare (merparten chaufförer) som är fördelade över våra lokala verksamheter i Hjärnarp, Mjölby, Hjo och Mariestad. I din roll kommer du i hög utsträckning självständigt driva och övervaka HR-agendan för vår verksamhet, men hos oss är du aldrig ensam i ditt arbete. Den centrala avdelningen i Hjärnarp med företagsledning, ekonomichef och lönespecialister finns alltid till din hjälp och stöttning.

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en omväxlande och utvecklande roll som HR-ansvarig i ett av Sveriges ledande transport- och logistikföretag. Hos oss kommer du märka att vi är en lösningsorienterad och kundfokuserad organisation. Vi värdesätter vår förmåga att förändras, anpassa oss och leverera.

Hos oss trivs du som motiveras av utveckling och som med omtanke, handlingskraft tar dig an de utmaningar du möter i din vardag. Med affärsmässighet, hög integritet och genuint intresse för människor kommer du lyckas i ditt arbete.

Din bakgrund
Vi tror att tjänsten som HR-ansvarig kan passa dig som har arbetat några år med kvalificerat HR-arbete inom åkeriverksamhet och som känner dig redo att axla en roll med högre grad av ansvar.

Vi vill att du har en akademisk utbildningsgrund att stå på inom PA/HR och det är en merit om du är specialiserad mot arbetsrätt eller kompetensutveckling. Du har erfarenhet av förhandlingsarbete och känner dig trygg med att hantera svåra samtal och personalärenden.

Personliga egenskaper
Rollen bygger på att du som person värdesätter personlig utveckling och tycker om att knyta kontakter internt och externt genom god social kompetens och engagemang, detta tillsammans med ett genuint intresse för människor och operativt HR-arbete som i slutändan gynnar företaget.

Du är driven, kommunikativ och utåtriktad som person och trivs med att ha många kontakter. Du har lätt för att formulera dig i text på ett tydligt och visualiserande vis, samt har en förmåga att ha flera olika pågående case igång samtidigt.

Vi söker dig som känner dig redo att ta nästa steg inom HR-området och utveckla dig själv tillsammans med oss!

Att använda dator, olika HR-verktyg är en helt naturlig del av din vardag. Du har god kännedom och kunskap om transport- och logistikbranschens olika avtal. Du besitter goda kunskaper i tal och skrift både i svenska och engelska. Givetvis har du körkort.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och profil till den här tjänsten.  

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Ny Kollega och du är välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Johan Spjuth på 0733- 67 06 60 vid frågor. Sista ansökningsdag är den 30 november, men ansök snarast då urval och intervjuer sker löpande. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Ny Kollega i Skåne
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2021
  • Ansök senast: 30 november 2021

Liknande jobb


HR-chef till Ulricehamns kommun

HR-chef till Ulricehamns kommun

8 september 2023

HR-ansvarig till Maskinia

HR-ansvarig till Maskinia

7 september 2023

Personalchef

Personalchef

6 september 2023

Biträdande personalchef

Biträdande personalchef

6 september 2023