Personliga assistenter, Borgholm

Personliga assistenter, Borgholm

Arbetsbeskrivning

Personlig assistent
På Assistanspoolen arbetar vi med människor och här finns plats för både livsglädje och allvar. Assistanspoolen är ett privat omsorgsföretag som utför personlig assistans sedan 1994 då LSS (1993:387), lag om stöd och service till vissa funktionshindrade trädde i kraft.
Företaget har idag ca 80 kunder med olika behov. Det kan vara allt från barn till äldre människor. Assistanspoolens affärsidé är att leverera kvalitativ anpassad personlig assistans och att synliggöra och tillgodose varje persons unika behov. Våra kunder har varierande psykiska och/eller fysiska funktionsnedsättningar. Vi vill alltid att vårt bemötande ska utifrån från ett professionellt förhållningsätt från kompetenta och engagerade medarbetare. Glädje och omtanke ska spegla verksamheten. Vårt varumärke står för "Omtanke och värme" och detta genomsyrar vårt sätt att bemöta våra kunder och varandra. I vår verksamhet arbetar vi efter våra värdeord; TEKK - Tillit, Engagemang, Kompetens och Kommunikation. Värdeorden betyder mycket för oss, vad betyder de för dig?
Roll och uppgift:
Om kunden:
Till det här uppdraget söker vi en personlig assistent till en äldre man, som bor tillsammans med sin fru i Borgholm. Kunden har Parkinsons syndrom med därtill uppkomna följdsjukdomar.
Arbetsbeskrivning:
Vi söker Dig som är ansvarsfull, flexibel och lyhörd. I arbetet ingår hjälp med kundens alla vardagliga rutiner, såsom personlig hygien, matintag och vid förflyttning. Även att utföra hushållssysslor, trädgårdsarbete mm förekommer. 
Din bakgrund:
Vi ser gärna att Du har tidigare erfarenhet av att arbeta som personlig assistent, alternativt annan erfarenhet inom vård och omsorg, eller studerar inom området. 
Personliga egenskaper:
Kunden önskar en kvinnlig personlig assistent. Meriterande är om Du har grundkunskaper i det bosniska språket. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Om anställningen:
Vi söker 2 assistenter till 2 tjänster på ca 50% vardera. En dag/kväll och en natt. Start omgående.
Du som söker:
Att stödja en medmänniska i vardagen är en uppgift som kräver respekt, omtanke, kreativitet men också en humanitär livsinställning. Du som söker har en personlig trygghet och mognad som du har samlat på dig genom olika erfarenheter i livet. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom omvårdnad och/eller som personlig assistent. För att passa ihop med kunden tror vi att du är jordnära, empatisk och har förmåga att plocka fram ett humoristiskt perspektiv i vardagliga händelser.
Din ansökan ska innehålla dels ett CV och dels ett personligt brev där du beskriver varför du är intresserad av tjänsten, vem du är som person och vilka erfarenheter och utbildningar du har som är värdefulla i rollen som personlig assistent.
Intresserad?
Urval sker löpande och utvalda kandidater kommer kalls till intervju. Välkommen med din ansökan redan idag!

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Kundansvarig Alexander Teklehaimanot
0485-650 453
Vice VD Carina Ryder
0485-30377
Kundansvarig Kalle Karlsson
0485-650 457
Tf regionchef Carina Ryder
0485-650 454 0709-549 300
Kundansvarig Kalle Karlsson

Verksamhetsadmin Pernilla Lind
042 - 442 27 40
Verksamhetsadmin Pernilla Lind
0424422740 0723525319
Verksamhetsadmin Pernilla Lind

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Assistanspoolen Omsorg Sweden AB Helsingborg
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 februari 2020
  • Ansök senast: 31 mars 2020

Besöksadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg

Postadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg, 25444

Liknande jobb


Personliga assistenter, timvikarier

Personliga assistenter, timvikarier

27 september 2020

Personlig assistent i Södermalm

Personlig assistent i Södermalm

27 september 2020

26 september 2020