Planerare till Myndighetsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Vill du bidra till god service till örebroarna, ha ett stimulerande, utmanande och utvecklande jobb? Vara med och göra skillnad?

Myndighetsavdelningen består av ett hundratal medarbetare som i huvudsak arbetar med myndighetsutövning inom vård och omsorg, LSS och barn och utbildning. Till den är en grupp planerare och administrativa samordnare knutna för att bidra med utveckling av de olika kunskapsområdena. 

Om tjänsten
Till vår Myndighetsavdelning söker vi nu tre planerare med uppdrag att utreda och utveckla verksamheten med uppdrag som formuleras intern och externt (ex politiska uppdrag). Två tjänster är inriktad på LSS, en tjänst är inriktad på vård och omsorg och hälso- och sjukvård. Du kommer att arbeta bland annat utifrån lagstiftningarna HsL, SoL och LSS.

Du kommer att vara en del av Myndighetsavdelningen där du också kommer att samarbeta med andra professioner inom förvaltningen såsom biståndshandläggare, strateger, chefer administratörer, jurister och politiker.

På avdelningen sker ett ständigt pågående kvalitetsarbete som du förväntas medverka i tillsammans med övriga medarbetare och därför är det viktigt att du har ett stort engagemang och intresse för utvecklings- och kvalitetsarbete.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Utrednings- och utvecklingsarbete samt utvärderingar
- Bearbetning och analys av statistik
- Processkartläggning
- Omvärldsbevakning

- Stödbehovsmätningar inom LSS området. Mätningen ska vara ett underlag för resursfördelningsmodell (endast för LSS planerare)

Kompetenskrav
- Högskoleutbildning inom samhällsvetenskap, socionom eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- Kunskap om metoder och verktyg för uppföljning och utvärdering
- Dokumenterad erfarenhet av arbete med uppföljning och utvärdering
- Erfarenhet av arbete med utvecklingsfrågor

Arbetet ställer krav på mycket god kommunikativ förmåga där du på ett tydligt och strukturerat sätt kan uttrycka dig i tal och skrift. Du har förmåga att självständigt driva och leda utredningar och processer inom avdelningens verksamhetsområden. Du har god förståelse för verksamheternas krav och lätt att samarbeta med såväl interna som externa aktörer.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

Övrigt meriterande
- Sakkunskap om de specifika verksamheterna (vård och omsorg, hälso- och sjukvård, personer med funktionsnedsättning)
- God kunskap i SoL, HSL, LSS samt annan lagstiftning
- Erfarenhet av projektstyrning och projektledning

Omfattning och tillträde
Tillsvidareanställning, heltid
Tillträde: snarast enligt överenskommelse
Antal tjänster: 3

Om arbetsplatsen
Vi erbjuder ett meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Du blir en del av en arbetsgrupp som präglas av ansvarstagande och höga ambitioner. Du erhåller kontinuerligt kompetensutveckling och får möjlighet att medverka i utvecklingen av processer inom myndighetsutövningen.

Läs mer om hur det är att arbeta i Örebro kommun www.orebro.se/jobb

Ansökan
Sista ansökningsdag är 2017-01-15

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun Örebro
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 22 december 2016

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Digitaliseringsstrateg

Digitaliseringsstrateg

30 mars 2020

8 april 2022

Strategisk transportlogistiker

27 april 2010