Projektadministratör

Projektadministratör

Arbetsbeskrivning

För ett längre konsultuppdrag söker vi nu en administratör till Skellefteå Krafts projektkontor.

Om företaget
Skellefteå Kraft driver på utvecklingen av förnybar energi genom investeringar och forskning. Vi är en av Sveriges största kraftproducenter med produktion av vind- och vattenkraft, värme och bioenergi. Målet är att vår egen energiproduktion ska bli 100 procent hållbar.

Projektkontoret på Skellefteå Kraft består idag av 17 projektledare som leder investeringsprojekt inom koncernen. Vi arbetar enligt en koncerngemensam styrmodell för projekt och har ett projektstyrningsverktyg som heter Antura.

Vi anlitar även externa projektledare som leder på vårt uppdrag.

Dina arbetsuppgifter
För ett konsultuppdrag söker vi en administratör som ska bistå projektledare och administrativt stödja arbetet kring projektportföljen.

Rollen innebär att bistå projektledare genom att administrera planering, uppföljning och rapportering avseende exempelvis tid, ekonomi, kvalitet och risk.

Du kommer även att ha en viktig roll gentemot externa projektledare och i att introducera dem i verktyg och arbetssätt. Exempel på andra arbetsuppgifter är arbete med dokumenthantering, förberedelse av och deltagande i möten, bearbetning och sammanställning av statistik/data.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker dig som har erfarenhet av administriativt arbete och är intresserad av projektarbete som arbetsmetod. Tidigare erfarenhet av att arbeta i MS Project eller andra projektledningsprogram är en stor fördel.

För att lyckas väl i rollen är det viktigt att ha god struktur och att vara noggrann i arbetet. Arbetsuppgifterna kommer variera och innebär många olika kontaktytor, varför vi ser att personliga egenskaper som serviceinriktad och initiativtagande är extra värdefulla.

Information och kontakt
Tjänsten som projektadministratör är ett konsultuppdrag med start snarast möjligt och sträcker sig till årsskiftet 2020/2021. Du som söker bör vara tillgänglig att börja inom en månad. För frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Linnéa Engman på telefonnummer 070-39 17 434. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan.

Om Wikan Personal
Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Johansson
0417-77 99 81
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Marie Andersson
0381-48 09 51
Johanna Friberg
044-5906502
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Lars Berntsson
044-5906505
Rune Granath
0381-480 952
Dan Samuelsson
044-5906501
Linda Uddenäs
046-5408592
Magnus Nordholm
046-5408591

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wikan Personal
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 februari 2020
  • Ansök senast: 23 februari 2020

Besöksadress

Byskillnadsgatan 3, Tomelilla
None

Postadress

Byskillnadsgatan 3
Tomelilla, 27330

Liknande jobb


Kontorsassistent

Kontorsassistent

26 maj 2024

Administratör till myndighetsutövning barn och unga

Administratör till myndighetsutövning barn och unga

24 maj 2024