OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Variation, spännande arbetsuppgifter, möjlighet att styra sina arbetsuppgifter, lösningsfokus och teamarbete – det är så våra medicinska sekreterare beskriver sitt viktiga arbete i Region Kronoberg. Hos oss får du goda möjligheter att utvecklas som person och inom din profession.
Inom sekreterarenheten arbetar vi med vårdadministration inom kirurgi och ortopedi. Vi driver också en medicinsk sekreterarbyrå. På kirurgisekretariatet arbetar i dag cirka 20 medarbetare och på ortopedisekretariatet är vi cirka 15 medarbetare och vi finns på centrallasarettet i Växjö. Vårt uppdrag omfattar både mottagnings- och avdelningsarbete.
Vi är måna om din fysiska och psykiska arbetsmiljö och erbjuder dig en ergonomiskt utformad arbetsplats och trevliga kollegor som skapar en god gemenskap. Som nyanställd får du handledare som ger dig introduktion i arbetet och finns som ett stöd för dig.
ARBETSUPPGIFTER
Hos oss blir du en del i teamet på kliniken och har omväxlande arbetsuppgifter som innebär olika typer av administration bestående av medicinsk dokumentation, att kalla patienter, möta dem i receptionen och ha kontakt via telefon. Du kommer också vara ett stöd för andra yrkesgrupper i teamet med dina administrativa kunskaper. Hos oss arbetar du även ihop med kollegor inom andra professioner och inom andra verksamheter.
För att underlätta livspusslet arbetar några av våra medarbetare delvis på distans.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare/vårdadministratör/ läkarsekreterare och har goda kunskaper inom IT och i svenska språket. Du ser utvecklingsarbete som en naturlig del i vardagen. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i Cambio Cosmic och utbildning i diagnosklassificering, men det är inget krav.
Du har en betydelsefull roll hos oss. Eftersom arbetet innebär mycket kontakter med patienter, andra enheter och yrkeskategorier så värderar vi att du har ett gott bemötande, god kommunikativ förmåga och kan ge god service. Du behöver vara öppen för utmaningar, kunna koordinera, ha en blick för detaljer och lösa oförutsedda händelser.
ÖVRIGT
Vi tar hand om ansökningarna löpande, så vänta inte med att skicka in den!
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-704 704.
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef Siwi Persson Ahl
0470- 58 73 23.
HR-konsult Ing-Marie Karlsson
0470- 58 64 29
Avdelningschef Micael Svensson
0470- 58 90 40
Avdelningschef Lars-Johan Carlsson
0470-58 94 25
Avdelningschef Therese Paldan
0470- 58 83 46
Verksamhetschef Magnus Järvholm
0470-58 73 39
Centrumchef Gunnar Persson
0470-58 94 50
Avdelningschef Pernilla Jansson
0470-58 73 46
Avdelningschef Carina Branje
0470-58 73 72
Avd chef Therese Hansen
0470- 58 84 67