sektionschef inriktning personlig assistans

sektionschef inriktning personlig assistans

Arbetsbeskrivning

Ljungby kommuns värdegrund är; ”Vi är öppna, vi är framåt och vi vill”. Det betyder att vi håller vad vi lovar, löser problem tillsammans, är modiga och kreativa och har service i fokus. I vår kommun känner vi arbetsglädje, trivsel och trygghet. Mångfald och lika villkor är viktigt för oss.

Vi är ca 2 900 kompetenta och engagerade medarbetare och vi välkomnar olika kompetenser i våra verksamheter. Vi erbjuder intressanta och omväxlande jobb som ger stora möjligheter till utveckling.

Hos oss är balans i livet viktigt! Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete med familj och fritid, därför tillämpar vi flextid i de verksamheter där det tillåter. Vi har generöst med semester och möjlighet till semesterväxling, subventionerat årskort med Länstrafiken, aktivitets- och massagebidrag och mycket annat. Som medarbetare har du gratis medlemskap i personalklubben, vilket ger möjlighet till gratis träning och bad vid närliggande träningsanläggning och äventyrsbad, samt möjlighet att delta i andra aktiviteter.

Kommunen växer med vår vision ”I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans, 35 000 invånare år 2035” och vi vill ha med dig på den resan. Vill du vara med?

Som sektionschef arbetar du tillsammans i ett team om 12 sektionschefer och 3 samordnare samt en bemanningsenhet. Du kommer att ha ansvar för en grupp med ca 6 brukare som har personlig assistans. Assistansen är uppdelade i fem grupper med lika många sektionschefer som har den inriktningen vilket innebär att du har kollegor till stöd och samarbete med.

Vi har Sveriges viktigaste jobb och ett av dem kan nu bli ditt.

Besök oss gärna på www.ljungby.se/jobb
Välkommen till oss!



ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten ingår att leda och fördela arbetet i tre större delar, budget, arbetsmiljö och personalfrågor, handleda personal samt verksamhetsfrågor.

KVALIFIKATIONER
Högskoleutbildning som socionom, personal vetare eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig är ett krav för tjänsten.
Kunskap inom omsorg för funktionsnedsättning enl LSS och SoL är meriterande. Erfarenhet av ledarskap och assistans är önskvärt.
Personlig lämplighet: Som person behöver du vara lugn, stabil och prestigelös. Du ska kunna arbeta både självständigt och i grupp.

körkort b och tillgång till bil samt datavana krävs.

ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.

Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.

Ljungby kommun erbjuder In- och medflyttarservice. Det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att byta livsmiljö och flytta till vår kommun.
Maila inflyttarservice@ljungby.se om du vill veta mer om vad vi kan hjälpa dig med i samband med en flytt till Ljungby kommun.

I Ljungby kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen
och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.

Sammanfattning

Liknande jobb


Biträdande enhetschef

Biträdande enhetschef

3 maj 2024

Verksamhetschefer till LSS bostäder i Haninge kommun

Verksamhetschefer till LSS bostäder i Haninge kommun

3 maj 2024

Enhetschef hemtjänst

3 maj 2024