Sjukresekoordinatorer inkl utveckling*

Sjukresekoordinatorer inkl utveckling*

Arbetsbeskrivning

I Region Jämtland Härjedalen är livskvaliteten i fokus. Här är den storslagna naturen alltid nära. Här bor du trivsamt och kan fylla din fritid med upplevelser. Vår vision är god hälsa och vi vill vara en organisation som du längtar till och växer i. Hos oss jobbar du med kollegor från många yrken, med både spets och bredd i kompetensen vilket tillåter utveckling* i din roll.

Du är också medlem i vår personalförening som erbjuder en mängd olika och roliga aktiviteter.

Vi söker nu två medarbetare till Reseservice. Reseservice uppgift är bland annat att genom rätt myndighetsutövning och tillämpning av regelverk, ge information och service kring sjukresor till både patienter och personal inom sjukvården.

ARBETSUPPGIFTER
· Svara på frågor kring sjukresors regelverk och dess tillämpning.
· Koordinera resor mellan, till och från sjukvård inom eller utanför regionen.
· Bedöma behov av färdsätt, utifrån patienters situation och Region Jämtland Härjedalens regelverk för sjukresor.
· I viss mån hantera bidragshandläggning av sjukreseärenden.
· Kommunicera med patienter, vårdanställda och annan servicepersonal för att organisera transporter och resor.
· Kreativt nyttja tilldelade verktyg för att ta fram mest kostnadseffektivt resande och boende inom och utanför Sverige.
· Med gott och professionellt bemötande ge service till patienter och vårdanställda via telefon, mail och fysiska möten.
· Aktivt delta i och driva utveckling av rutiner och förbättringar inom verksamheten.

Inom Region Jämtland Härjedalen kan patienter få bidrag för sina resor till och från vården. Vissa patienter kan även få
hjälp med resekoordinering. Resorna sker oftast inom regionen, men i många fall även utanför regionen och ibland utanför landet. Sjukresehandläggning innebär bedömning av en patients förmåga i relation till olika färdsätt. Samtidigt ge service och koordinering av resor och boende via många olika kanaler. Digitala som traditionella.

Målet är att effektivisera sjukreseadministrationen samt säkerställa att patienter får samma information och villkor för resor i samband med vård och i övriga frågor kopplade till sjukresor, t ex boende i samband med sjukresa. Tätt samarbete och samverkan med patienter, vårdenheter, kollektivtrafiken
m.f.l. kommer vara centralt i denna roll. Tillsammans med de andra koordinatorerna kommer du att ansvara för att verksamheten bedrivs och utvecklas på ett
professionellt och effektivt sätt.



KVALIFIKATIONER
- Dokumenterad erfarenhet av arbete med myndighetsutövning och bedömning/beslut enligt regelverk.
- Erfarenhet från service, callcenter, kundtjänst, resebyrå eller myndighet.
- Stor vana av arbete via telefon, internet och officepaketet samt övergripande god systemförståelse.
- Förmåga att obehindrat arbeta på Svenska och Engelska i tal och text.
- Förmåga att agera objektivt, lösningsfokuserat och serviceinriktat vid svåra situationer.

Meriterande
- Akademisk utbildning inom relevant område.
- Dokumenterad bakgrund som koordinator, administratör, handläggare är mycket meriterande.
- Erfarenhet från trafikledning inom taxi eller övrig trafik.
- Bakgrund inom vårdadministration.
- Erfarenhet av förbättringsarbete inom en organisation.
- Erfarenhet av statistik, ekonomi och analys

Då arbetet innebär direkta kontakter med patienter, avdelningar m fl. kommer stor vikt att läggas på dina personliga
egenskaper. Urval kommer därför i stor mån ske utifrån dessa personliga egenskaper, vid sidan av de formella
kunskaperna.

Du är socialt kompetent och uppträder och kommunicerar på ett professionellt sätt. Självständig, noggrann och effektiv. Då
arbetets intensitet bitvis kommer vara ganska stor behöver du kunna hantera och prioritera ärenden tillsammans med de
övriga i teamet på ett smidigt sätt. Du behöver vara stresstålig
För att trivas med arbetsuppgifterna behöver du ha ett uppmärksamt och tillmötesgående förhållningssätt samt känna dig trygg i en organisation där förändringar och utveckling tillhör vardagen. Din goda samarbetsförmåga gör det lätt att kommunicera konstruktivt med olika typer av människor. Du är flexibel, har tålamod och visar förståelse för varje unik person och situation. Du skall kunna arbeta efter gällande lagar, riktlinjer och rutiner samt har förståelse för offentlighets- och sekretess.


ÖVRIGT
Anställningen är provanställning som kan övergå i tillsvidareanställning,

För frågor om Reseservice och arbetsuppgifter som omger tjänsten: kontakta Mats Öhman, Teamledare för Beställningscentralen eller Martin Rosén, Utvecklingsstrateg.
För övriga frågor kring tjänsten, kontakta Henrik Larsson, Enhetschef, Serviceenheten.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Sammanfattning

Liknande jobb


Servicerådgivare sökes

Servicerådgivare sökes

19 april 2021