Teamledare, heltid, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vi på Releasy Customer Management är ett team som arbetar tillsammans med att utveckla våra uppdragsgivares kundrelationer och stärka deras försäljning. Vårt fokus på rutiner, utbildning och våra medarbetare har gjort oss till en av Sveriges mest framgångsrika kundserviceorganisationer. Våra kontor finns i Barcelona, Borås, Borlänge, Linköping och Stockholm. Vi arbetar med att ge den bästa kundupplevelsen genom vårt främsta verktyg; telefonen. Vi skapar tusentals relationer… en i taget! Vi är kollektivavtalsanslutna och tror på trygga anställningar, mångfald och arbetsglädje.

Vill du bli en av oss? Vi startar ett nytt kundservicecenter i Stockholms central och letar efter en ny teamledare som vill vara med och starta igång vår nya verksamhet.

Vi söker dig som har erfarenhet från en coachande och ledande befattning inom kundservice och drivs av att få ditt team att nå framgång. Tjänsten är på ett nytt kundservicecenter där det gäller att leverera den bästa kundupplevelsen – varje dag!

Arbetsuppgifter:

Som teamledare har du en ledande roll och du är inte rädd för att ta initiativ och beslut som leder gruppen mot nya höjder. Du arbetar målinriktat med hela teamet, analyserar och rapporterar teamets resultat och arbetar alltid för att teamet ska prestera bättre än gårdagen. Du har ett direkt personalansvar för ca 15-20 st. medarbetare.

Ansvarsområden:

- Huvudansvar för teamets lönsamhet.
- Personalansvar för samtliga agenter i teamet.
- Huvudansvar för kvalitet och att alla agenter har rätt kunskapsnivå.
- Uppföljning av sjukfrånvaro och annan frånvaro.
- Delvis ansvar för kontakten med uppdragsgivare.
- Delvis ansvar för rekrytering och resursplanering i teamet.
- Ansvar för trivsel och arbetsmiljö i teamet.

Kvalifikationskrav:

- Lägst gymnasiekompetens.
- Erfarenhet av ledarskap inom kundservice.
- God datavana.
- Kunskap i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Självklart besitter du förmågan att inspirera och lyfta andras prestationer, bygga goda och långsiktiga relationer och är en ordningsam och strukturerad person. Vi letar efter dig som har erfarenhet som ledare inom kundservice. Du lever och lär efter vårt mål att i varje enskild kundinteraktion leverera "den bästa kundupplevelsen". Vi ser att du har en inställning och ambition att inget problem är för litet och inget behov är för stort.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.



Omfattning:

Heltidsanställning

Arbetstider:

Din arbetstid kommer att vara varierande och förlagd vid kundcentrets öppettider, dvs. både vardagar och helger. Öppettiderna är måndag till och med fredag kl.06.30-18.30. Lördagar och söndagar har kundcentret öppet kl.10.00-17.00.

Lön:

Månadslön enligt överenskommelse.

Start:

Startdatum är slutet av september. Enligt överenskommelse.

Ansökan:

Skicka in din ansökan så snart som möjligt då vi kommer att intervjua fortlöpande. Sista ansökningsdag den 31 juli. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor kan du kontakta HR-chef Camilla Bäckelin, (mailto:josefin.danielsson@releasy.se)

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jennifer Tjernlund
0703779664
Josefin Danielsson
0771-350 900
Emma Sjöqvist
0737471472
Christina Boge
0703789436
Sebastian Andersson

Andreas Siggelin
0709108877
Camilla Bäckelin

Adnan Balic

Jonatan Eklund

Kosma Debski
0703846970

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Releasy Customer Management Borås
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 5 juli 2017

Besöksadress

Nils Jakobsonsgatan 5 D, Borås
None

Postadress

Nils Jakobsonsgatan 5 D
Borås, 50430

Liknande jobb


Chef för serviceresor till Länstrafiken

Chef för serviceresor till Länstrafiken

31 maj 2024