Timvik. servicehandläggare till barn-, utb.-, kultur- & fritidsgruppen

Timvik. servicehandläggare till barn-, utb.-, kultur- & fritidsgruppen

Arbetsbeskrivning

Järfälla kommuns Servicecenter har funnits sedan 2010 och besvarar frågor om kommunens alla verksamhetsområden. Servicecenters målsättning är att ge bästa möjliga service till Järfällaborna. Vi tar emot telefonsamtal, personliga möten och e-post från invånare, företagare och besökare. Alla ärenden registreras i vårt ärendehanteringssystem. Nu behöver vi stärka upp med timvikarier som är serviceinriktade och noggranna till svarsgruppen barn, utbildning, kultur- och fritid. Ett perfekt arbete för dig som vill ha ett socialt jobb och som är intresserad av att jobba brett med barn-, utbildning, kultur- och fritidsfrågor, lära dig nya kunskapsområden och hjälpa medborgare i Järfälla.

Är det dig vi söker?


ARBETSUPPGIFTER
Som timvikarierande servicehandläggare i barn-, utbildning, kultur och fritidsgruppen är du ansiktet utåt för hela 3 förvaltningar: barn- och ungdomsförvaltningen, kompetensförvaltningen samt kultur-, demokrati- och fritidsförvaltningen. Du är en nyckelperson för att ge bästa möjliga service till Järfällaborna. Du arbetar med att ge kvalificerad information, vägledning och rådgivning till kommunens invånare gällande de frågor som förvaltningarna arbetar med. Du tar emot besök i servicecenters besökslokal samt löser ärenden som inkommer via telefon och e-post. Du kommer svara på diverse frågor inom barnomsorg, vuxenutbildning, kulturskolan samt kultur och fritid. Tjänsten innefattar mycket kontakter med medborgare och det är därför av yttersta vikt att du bemöter alla som ringer och kommer till oss på ett trevligt och professionellt sätt.

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:
- Representera kommunen gentemot invånare i kommunen, företag och andra intressenter
- Arbeta i kommunens besökslokal: ta hand om besökare och deras ärenden, hantera post
och paket, administrera nycklar och parkeringstillstånd mm.
- Arbeta som servicehandläggare i telefon
- Logga samtal och ärenden i ett ärendehanteringssystem
- Svara på allmänna frågor om Järfälla kommun
- Samarbeta och samverka med förvaltningens handläggare och avdelningar

Vi kan erbjuda dig en härlig arbetsgrupp med bred kompetens och ett utvecklande arbete. Vi arbetar schemalagda pass antingen i telefon, med administration eller i besökslokalen på Riddarplatsen 5 i Jakobsberg. Våra arbetstider är måndag-torsdag 7.50-16.50 och fredagar 7.50-15.05.


KVALIFIKATIONER
Du ska ha:
- minst gymnasieutbildning
- tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete gentemot interna och externa kunder
- mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- goda IT-kunskaper och vana att arbeta med datorer och informationssökning
- förmåga att samtidigt som du för ett samtal arbeta i IT-baserade verksamhetssystem, söka och hantera information och data
- möjlighet att arbeta heltid hela sommaren (veckan efter midsommar till mitten/slutet på augusti) samt vid behov övrig del av året

Meriterande om du har:
- kunskaper om en kommuns struktur och beslutsvägar
- erfarenhet av arbete med verksamhetssystemen Tieto Education och Raindance
- erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystemet och telefonisystemet Artvise
- kunskap i andra språk än svenska och engelska

Vi söker dig som är en stjärna på service och kundbemötande, en person som alltid sätter kunden i fokus. Då du kommer att vara kommunens ansikte utåt är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör som visar omdöme i ditt professionella agerande. Du är väl medveten om verksamhetens mål och gör ditt bästa för att uppnå dessa. Du bidrar med energi och engagemang till verksamheten, och ger dig inte förrän arbetet är avslutat på ett bra sätt. På vår arbetsplats sker ständiga förändringar och förbättringar, vi vill framåt och vi vill utvecklas. Därför är det viktigt att du också är en flexibel person som gillar förändring.


ÖVRIGT
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbahososs

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef "Stöd och omsorg" Yaël Edvardsson

Servicecenterchef Sara Lindgren

Rekryterare Frida Lönnbom
08-580 290 92
Tf. Gruppchef Åsa Otterbjörk

utbildningsansvarig Elena Buzakova
085809092
Gruppchef Jannika Hedberg

utbildningsansvarig Elena Buzakova
0858029092
Gruppchef Mia Hagman

Utbildningsansvarig Malin Nordh
0858029092

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Järfälla kommun, Servicecenter
  • 2 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 december 2021
  • Ansök senast: 31 december 2021

Besöksadress

Vasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA
None

Postadress

Järfälla
JÄRFÄLLA, 17780

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023