Tull- och exportkontroll ansvarig till finspång

Tull- och exportkontroll ansvarig till finspång

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet och/eller utbildning inom tull och exportkontroll? Trivs du i ett arbete upplagt i projekt med många kontaktpunkter? då kan vi ha uppdraget för dig! Just nu söker vi efter en Tull- och exportkontrolloperatör till internationellt bolag i Finspång. 


Detta jobb består av att hantera olika uppgifter inom både tull- och exportkontroll. När du arbetar med oss ​​kommer du att stöta på flera processer runt vårt företag som försäljning, konstruktion, inköp, produktion, logistik, HR, IT och så vidare.


I denna tjänst kommer du att ingå i en liten avdelning som kallas Finance Governance. På vår avdelning ansvarar vi för efterlevnad, intern kontroll, exportkontroll och tull. Denna roll är uppdelad mellan exportkontroll och tull. Vi letar efter någon som har en ”can-do” inställning i en föränderlig värld, är motiverad och som håller sig till en hög standard.


Relationsbyggande och samarbetsförmåga är viktiga för rollen. Dessutom är fokus på effektivitet vid exportkontroll och tullförfaranden och ett kostnadseffektivt tillvägagångssätt centralt.


Huvuduppgifterna är att stödja vår tullchef vid implementering av ett nytt tullsystem i företaget samt stödja verksamheten i dagliga tullrelaterade frågor. Parallellt kommer du att ha en administrativ roll för att hantera frågor som rör svensk, EU och amerikansk lagstiftning angående exportkontroll. Detta kan innefatta att hantera och släppa order och leveranser i SAP samt stödja vår verksamhet i andra exportkontrollrelaterade frågor.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Huvuduppgifter;
• Agera som projektledare under tulltjänstemannen vid implementeringen av ett anpassat system
• Samarbeta med tulltjänstemannen i olika aktiviteter och initiativ inom tullområdet
• Hantera och släppa order och leveranser i SAP
• Kvalitetshantering av EX-data
• Stöd för övervakning och samordning av ECC -godkännanden avseende erbjudanden och leverans (GLORIA)
• Stöd för att utföra kontroll av interna processer (MONA) för exportkontroll och tull
• Ge kvalitativt stöd till verksamheten i exportkontroll och tullfrågor

Arbetstider
Heltid, 100%
Uppdraget startar 2021-11-01 och pågår fram till 2022-10-31, med chans till förlängning. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst 2-5 års arbetslivserfarenhet från exportkontroll och tull och/eller en högskoleexamen (eller motsvarande) inom teknik, logistik, företagsekonomi, projektledning eller motsvarande. Samt någon erfarenhet av exportkontroll eller tull.


Det är värdefullt (men inte ett krav) om du har en teknisk bakgrund och/eller kunskap om företagets logistiska processer (Inköp, orderhantering, leverans och spedition). Ett hälsosamt intresse för interna processer, styrning och digitalisering av processer uppskattas. Det är värdefullt om du har tidigare erfarenhet av processrelaterad projektledning/ledning.


Eftersom vi är en styrnings- och kontrollfunktion är det viktigt att hålla hög etisk standard i allt vi gör. Du är välstrukturerad, kan arbeta självständigt och dina kommunikationskunskaper är goda på både svenska och engelska. Du har en god förmåga att säkerställa en optimal servicenivå gentemot dina kollegor och du är samarbetsvillig i den meningen att du är villig att stödja verksamheten såväl som att delta i avdelningarnas planering och ta äganderätt utifrån det.



För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2021-10-10, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Alice Lindell, alice.lindell@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 september 2021
  • Ansök senast: 10 oktober 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Customs Process Administrator

Customs Process Administrator

28 mars 2024

22 mars 2024

Sommarvikarie, Håby

Sommarvikarie, Håby

27 februari 2024

Customs Process Administrator, Strömstad

Customs Process Administrator, Strömstad

5 mars 2024