Tulladministratör till kund i Göteborg!

Tulladministratör till kund i Göteborg!

Arbetsbeskrivning

Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se!

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef flera gånger i månaden!

Arbetsuppgifter
Just nu söker vår kund på Hisingen en tulladministratör till sitt team!
Här kommer du att erbjudas stora utvecklingsmöjligheter på ett nytänkande bolag där du får vara med och bidra till den fortsatta tillväxten. Kunden är ett medelstort transport- och speditionsföretag som haft stor tillväxt senaste åren. Kontoret ligger på Hisingen och arbetstiderna är kontorstider måndag-fredag. Målet är att inom kort övergå till en tillsvidareanställning hos kunden om allt fungerar bra!

I tjänsten som tulladministratör kommer du bland annat arbeta med:
- Supportera speditörer, kunder och säljare i tullfrågor
- Genomföra dokumentkontroll innan transport
- Handlägga import och exportdeklarationer inom utsatt tid
- Handlägga transiteringar inom utsatt tid
- Hantera tullager
- Kontakt med Jordbruks- och Livsmedelsverket samt andra myndigheter
- Arbeta i TRACES
- Snabbt agera på och åtgärda eventuella avvikelser

Din profil
För att du ska trivas och lyckas i rollen ser vi att du har någon form av tidigare erfarenhet inom import/export. Du trivs med att arbeta självständigt med mycket frihet under eget ansvar samtidigt som du är en lagspelare och har lätt för att samarbeta med andra. Det är också fördelaktigt om du har ett öga för detaljer, tycker om problemlösning och trivs med att arbeta administrativt.

Vidare önskar vi att du:
- Har tidigare erfarenhet inom tull och/eller spedition
- Är kommunikativ och har lätt för att knyta nya kontakter
- Värdesätter en arbetsplats som präglas av teamwork och högt i tak
- Har goda kunskaper om leveransvillkor (Incoterms)
- God erfarenhet av att arbeta i affärssystem
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Låter detta intressant? Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aditro Logistics Staffing AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 september 2022
  • Ansök senast: 21 oktober 2022

Liknande jobb


Customs Process Administrator, Haparanda

Customs Process Administrator, Haparanda

28 maj 2024

Customs Process Administrator

Customs Process Administrator

28 mars 2024

22 mars 2024

Sommarvikarie, Håby

Sommarvikarie, Håby

27 februari 2024