Två lösningsinriktade handläggare till kontaktcenter (vikariat)

Arbetsbeskrivning

Med engagemang växer vi tillsammans – vi skapar värde och gör Sollentuna lite bättre varje dag. Vi vill ge dig möjligheten att kunna påverka, utvecklas, växa i din yrkesroll och trivas med kollegor.
Vi söker dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Välkommen till oss!


Sollentuna kommuns kontaktcenter öppnade 2011 och svarar på frågor inom kommunens alla verksamhetsområden. Vi är 26 medarbetare uppdelade i mindre svarsgrupper och sitter i ett öppet kontorslandskap samt tar emot besök i vår öppna entré. Vi söker dig som genuint vill ge bästa möjliga service till våra kunder.

Arbetsuppgifter

Vi har nu två lediga vikariat. Den ena tjänsten innebär många kundkontakter via telefon och mejl där du bland annat svarar på frågor om bygglov, samhällsplanering, trafik, natur samt miljö- och hälsoskydd. Du svarar på frågor, guidar till e-tjänster och tar emot felanmälningar. Du kommer också ta emot besökare i vår entré.

Den andra tjänsten är placerad i vår entré. Där har du kontakt med kunder som kommer till entrén för att få hjälp. Du guidar kunder vid besöksdatorer hur de ska göra i kommunens e-tjänster för att söka till förskola eller skola. Du tar emot pappersansökningar för ekonomiskt bistånd och ser efter att allt är med. Du svarar även på frågor om bygglov och tar emot felanmälningar. Du kommer också att bistå det övriga grupperna och hjälpa kunder via telefon och mejl.

Vi arbetar parallellt i många olika it-program och har tät kontakt med våra uppdragsgivare på kontoren. Även en del administrativa uppgifter ingår. Utbildning och förändring är en del av vår vardag. 

Din profil

Du vill genuint ge våra kunder bästa, möjliga service. Du bemöter kunder på ett glatt, professionellt och engagerat sätt även när trycket ökar. Du är en van it-användare och gillar att samarbeta. Vidare är du flexibel och lösningsfokuserad.

För att lyckas i rollen tror vi att du är:

En god lagspelare som samarbetar och klarar varierade arbetsuppgifter i högt tempo
Utåtriktad med en mycket god kommunikativ förmåga
Stresstålig och kapabel att ta till dig och använda nya kunskaper snabbt
Intresserad av att hålla dig uppdaterad inom ditt yrkesområde och kommunens verksamheter
Villig att bidra till att förbättra och utveckla arbetssättet i gruppen
Utbildning och erfarenhet

Krav:

Högskoleutbildning (eller motsvarande)
Du uttrycker dig väl i svenska och engelska, både i tal och skrift
Meriterande:

Dokumenterad utbildning eller erfarenhet i kundservice
Erfarenhet från något av kommunens områden
Att arbeta i Sollentuna kommun

https://www.sollentuna.se/sv/naringsliv--jobb/jobba-hos-oss/Vi-jobbar-i-Sollentuna1/

Personalförmåner

https://www.sollentuna.se/sv/naringsliv--jobb/jobba-hos-oss/personalformaner/

Övrigt


Vi erbjuder två vikariat på heltid fram till och med 31 augusti 2020. Tillträde så snart som möjligt.

Schemalagd arbetstid mellan kl. 7.45 och 18.30, med möjlighet till flex.

Skicka gärna din ansökan så fort som möjligt då vi kallar till intervjuer löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ewa Roséen
08-5792 1752
Sofia Johansson
08-5792 1000
Sofia Johansson
08-5792 3165

Sammanfattning

Besöksadress

Turebergs Torg 1
None

Postadress

Turebergs Torg 1
Sollentuna, 19186

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023