Vårdadministratör eller läkarsekreterare, Röntgenkliniken US

Arbetsbeskrivning

Röntgenkliniken, US ingår tillsammans med övrig röntgenverksamhet, medicinsk teknik och laboratoriemedicin i Diagnostikcentrum i Östergötland. Totalt arbetar cirka 210 personer på kliniken. Våra medarbetare är läkare, röntgensjuksköterskor, undersköterskor, läkarsekreterare/vårdadminstratör, tandläkare och tandsköterska. Vår verksamhet är i ständig utveckling och vi har många kontaktytor med skiftande uppdrag. Vi finns på Universitetssjukhuset i Linköping, som 2015 fick utmärkelsen Sveriges bästa universitetssjukhus av Dagens Medicin.

Vill du tillhöra ett team på en klinik där du får arbeta i ett remiss- och svarssystem specifikt för röntgen och dessutom få användning för all den terminologi du lärt dig under utbildningstiden? Då har vi det du söker!

Arbetsbeskrivning
Vi söker en engagerad vårdadministratör eller läkarsekreterare till en varierande tjänst på röntgenkliniken. Vi kan erbjuda dig ett stimulerande arbete på en arbetsplats där vi arbetar aktivt med att utveckla verksamheten.

Exempel på administrativa uppgifter som ingår i tjänsten:


• Remisshantering och svarsskrivning av undersökningar i vårt egna datorsystem för remiss- och svarshantering (Sectra RIS).
• Schemalagt receptionsarbete med ett stort flöde på cirka 200 patienter per dag (till exempel ingår cirka 2 kvällar i receptionen under en 8-veckorsperiod)
• Arbete i olika verksamhetsnära IT-system.
• Utöver det så finns det möjligheter till personlig fördjupning inom till exempel mediahantering (till exempel förberedelse av bilder inför ronder och länkning av bilder till andra sjukhus), patientbokning, fakturering, telefoni, IT, resebokning och administration runt odontologisk röntgen.

Du blir en del av vårt administrativa team som arbetar nära varandra men får även ta ansvar, egna initiativ och arbeta självständigt.

Utbildning och erfarenhet
Du har examen som vårdadministratör eller läkarsekreterare. Tjänsten kräver goda administrativa kunskaper och datorvana. Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift är av stor vikt.

Personliga egenskaper
Som person är du naturligt serviceinriktad, noggrann och strukturerad. Du har även förmågan att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. För att trivas och passa för rollen bör du vara positiv, flexibel och ha lätt för att samarbeta.

Anställning och information
Det här är en tillsvidaretjänst på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. 

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Annika Stjernström, 010-103 27 56.

Facklig företrädare för Vision är Mare Maric, 010-103 27 75. 

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 19 februari 2017. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver teknisk support kontakta MTIT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.


Region Östergötland

Kontaktpersoner på detta företaget

Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,

Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Östergötland Finspång
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Avtalsenlig lön.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 25 januari 2017

Besöksadress

Region Östergötland
None

Postadress

Region Östergötland
Finspång, 58191

Liknande jobb


17 maj 2024

Barnmottagning, administratör

17 maj 2024

Medicinsk sekreterare till Torvalla hälsocentral välkomnas!

Medicinsk sekreterare till Torvalla hälsocentral välkomnas!

17 maj 2024

Verksamhetsadministratör

Verksamhetsadministratör

17 maj 2024