Vill du vara med och vidareutveckla vår Personliga Assistans?

Vill du vara med och vidareutveckla vår Personliga Assistans?

Arbetsbeskrivning

Då kan detta jobb vara något för dig då vi söker en engagerad, prestigelös ledare som tillsammans med medarbetarna utvecklar verksamheten!
7H Assistans befinner sig i en spännande utvecklingsfas. Vi rekryterar därför en till enhetschef som vill vara med och driva vårt fortsatta utvecklingsarbete.
Som enhetschef har du det operativa ansvaret för personal, ekonomi, verksamhet, resultat och arbetsmiljö inom din enhet. Du initierar och driver även utvecklingsfrågorna inom området i nära samarbete med övriga professioner, externa kontakter och chefer.
Du ansvarar för bemanning och rekrytering samt arbetar aktivt med personalgrupperna, där du bland annat håller i APT, medarbetar- och lönesamtal. I uppdraget ingår en ekonomi i balans mot uppställda mål och att arbeta med utvecklings- och förbättringsarbete i verksamheten. Vidare ansvarar du för att verksamheten bedrivs utifrån gällande lagstiftning och riktlinjer.


KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för tjänsten krävs relevant högskoleutbildning, t ex socionom, jurist eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Tidigare erfarenhet av att arbeta som chef eller i ledande funktion inom personlig assistans är ett krav, samt tidigare erfarenhet av att arbeta med personer som har psykisk och/eller fysisk ohälsa och funktionsnedsättningar.
Du har mycket goda kunskaper om lagstiftningarna LSS, HsL och SoL. Kunskaper inom ekonomi och arbetsrätt är meriterande.
Arbetet är självständigt varför det krävs att du har en god förmåga att planera, strukturera och leda verksamheten. Som ledare är du stabil och trygg i din ledarroll, är tillgänglig och kan skapa engagemang och delaktighet och ger dina medarbetare förutsättningar att lyckas i sina uppdrag.
Du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift då du har goda kunskaper i svenska språket, men det är en tillgång om du också har andra språkkunskaper.
En god förmåga att arbeta metodiskt och kvalitetsorienterat utmärker dig och du vill nå resultat samtidigt som du tillför arbetsglädje. Du entusiasmerar medarbetarna och inser värdet av deras expertis och personligheter på bästa sätt.
Du utvecklar en kultur som bygger på och skapar tillit, transparens och en god arbetsmiljö.

B-körkort är ett krav. I tjänsten ingår att vara chef i beredskap. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet Intervjuer kan komma att ske fortlöpande under ansökningstiden. Vi ser fram emot att träffa vår nya kollega!
Utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid eventuell anställning inom personlig assistans. Detta beställer du på Polisens hemsida.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetschef Veronica Karlsson
033-480344

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7H Assistans BORÅS
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 november 2020
  • Ansök senast: 23 november 2020

Besöksadress

Moldegatan 9
None

Postadress

None
BORÅS, 50432

Liknande jobb


Biträdande enhetschef

Biträdande enhetschef

3 maj 2024

Verksamhetschefer till LSS bostäder i Haninge kommun

Verksamhetschefer till LSS bostäder i Haninge kommun

3 maj 2024

Enhetschef hemtjänst

3 maj 2024