Administratör till Berggården

Administratör till Berggården

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta som administratör på ett vård- och omsorgboende där goda möten och en aktiv vardag är en självklarhet? På Berggården har du nu chansen! 

Om tjänsten
Som administratör arbetar du självständigt med verksamhetens administrativa arbetsuppgifter och ger ett administrativt stöd till verksamheten. Du arbetar nära enhetschef och övriga medarbetare på Berggården. Du ansvarar bland annat för bemanning, schemaläggning, beställningar, leveranser, hantering av fastighetsfrågor samt diverse andra administrativa sysslor. Viljan att hela tiden utveckla vårt stöd och intresset för att använda nya digitala verktyg genomsyrar såväl våra arbetssätt, som lokalutformning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• utför självständigt administrativa arbetsuppgifter och ger administrativt stöd till verksamheten
• ansvarar för bemanning av omvårdnadspersonalen och schemaläggning utifrån givna ramar och i samråd med enhetscheferna  
• planerar, sammankallar och implementerar aktiviteter med boende och personal.
• utför arbete utifrån flera kända handlingsalternativ där valet ofta förutsätter ett eget ställningstagande 
• leder arbetsgrupper utifrån givet uppdrag
• samordnar kontakter med interna och externa intressenter och samarbetspartners
• känner till och följer verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner
• arbetar och dokumenterar i de verksamhetssystem som finns

Kompetenskrav

• gymnasieutbildning eller YH-utbildning inom för tjänsten relevant område, så som administration, ekonomi eller vård- och omsorg, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• erfarenhet av arbete som administratör
• goda kunskaper i Officepaketet

Som administratör arbetar du självständigt med verksamhetens administrativa arbetsuppgifter och har egna ansvarsområden såsom beställningar, fakturahantering, kontaktperson till samarbetspartners. Du har en god samarbetsförmåga då tjänsten innefattar en bred samarbetsyta med olika yrkesgrupper, enhetschefer, intressenter och samarbetspartners. I rollen ingår bemanningsansvar där du ansvarar för personalplanering, samt samarbetar med bemanningsenheten och stödfunktioner kopplade till uppdraget. Du arbetar nära enhetschef som behöver stöd i utveckling av verksamhetens processer. För att trivas i rollen är du ansvarstagande, initiativtagande och strukturerad i ditt arbetssätt. Att du är serviceinriktad och alltid ger ett gott bemötande ser vi som en självklarhet. Vi tror att du uppskattar variation i arbetet, ser möjligheter istället för hinder och prioriterar och planerar ditt arbetssätt effektivt. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• erfarenhet av arbete med schemaläggning och bemanning
• erfarenhet av arbete inom vård och omsorg
• erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemen Medvind, Raindance, Personec, Treserva, W3D3, Reachmee
• B-körkort för manuell växellåda

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tidsbegränsadanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: from 22 augusti eller enligt överenskommelse, t.o.m 221231 med möjlighet till förlängning

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Berggården är ett vård- och omsorgsboende beläget på norr i Örebro och som har plats för 36 hyresgäster. Här finns omvårdnadspersonal, sjuksköterskor, arbetsterapeut, administratör och enhetschef som alla arbetar tillsammans i team, med den boende i centrum. Boendet är under nystart och du som söker får därför en ypperlig möjlighet att vara delaktig i att bygga upp en verksamhet med rutiner och strukturer som säkerställer hög kvalitet och trygghet för hyresgästerna. 

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 16 augusti.

Välkommen med din ansökan!



Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 augusti 2022
  • Ansök senast: 16 augusti 2022

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Medicinsk sekreterare

Medicinsk sekreterare

7 maj 2024

Vi söker en medicinsk sekreterare till Krokom Hälsocentral!

Vi söker en medicinsk sekreterare till Krokom Hälsocentral!

6 maj 2024