Administratör till Södermalmshemmet

Administratör till Södermalmshemmet

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa ett attraktivt vård- och omsorgsboende med fokus på meningsfull vardag och hög kvalitet, då hoppas vi att du söker tjänsten som administratör hos oss på Södermalmshemmet!

Om tjänsten 
Vi söker en person som vill jobba administrativt och verksamhetsnära inom vård och omsorg på Södermalmshemmet. Som administratör är du enhetschefernas förlängda arm och ansvarar för bemanning, schemaläggning, beställningar samt diverse administrativa sysslor. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• planera och ansvara för bemanning och schemaläggning av omvårdnadspersonalen utifrån givna ramar och i samråd med enhetscheferna
• självständigt utföra administrativa arbetsuppgifter och ge administrativt stöd och service till verksamheten
• utföra arbete utifrån flera kända handlingsalternativ där valet ofta förutsätter ett eget ställningstagande 
• beställa och ansvara för inköp av livsmedel och förbrukningsvaror
• samordna kontakter med interna och externa intressenter och samarbetspartners
• känna till och följa verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner
• arbeta och dokumentera i de verksamhetssystem som finns

Kompetenskrav

• gymnasieutbildning med inriktning administration eller ekonomi, alternativt YH-utbildning
• erfarenhet av arbete som administratör
• dokumenterad erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemen Medvind, Raindance, Personec och W3D3
• goda kunskaper i Officepaketet

Som administratör är du serviceinriktad och har en förmåga att planera det egna arbetet på ett ansvarsfullt sätt. Ditt arbetssätt präglas av ordningssinne och noggrannhet och du har förmåga att anpassa dig efter ändrade förutsättningar. För att trivas i rollen har du lätt att både arbeta självständigt såväl som tillsammans med andra. Du arbetar lösningsfokuserat och tillmötesgående genom att eftersträva samt uppnå kundnöjdhet. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med boende, personal och besökare. Därtill behöver du ha en god datorvana och förmåga att digitalt dokumentera det verksamheten kräver.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• erfarenhet av arbete som administratör inom vård och omsorg
• certifierad inköpare inom Örebro kommun

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: 19 december eller enligt överenskommelse.

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Södermalmshemmet är centralt beläget i Örebro och har ca 130 anställda. 

Södermalmshemmet är det största vård- och omsorgsboendet i Örebro kommun med 108 platser fördelat på 12 avdelningar. På Södermalmshemmet finns 10 demensavdelningar samt 2 avdelningar för somatiskt sjuka. Här arbetar yrkeskategorierna omvårdnadspersonal, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, enhetschefer och administratörer i nära samarbete med anhöriga och boende. Vår ambition är att ge alla boende hos oss en trygg och meningsfull tillvaro där vi utgår från den boendes individuella behov och anpassar vår vård och omsorg därefter.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Övrig information
Första intervju sker digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Innan du erbjuds anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp ett registerutdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 15 september.

Välkommen med din ansökan!



Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 september 2022
  • Ansök senast: 15 september 2022

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Medicinsk sekreterare

Medicinsk sekreterare

7 maj 2024

Vi söker en medicinsk sekreterare till Krokom Hälsocentral!

Vi söker en medicinsk sekreterare till Krokom Hälsocentral!

6 maj 2024