Administratör/Reservdelsansvarig sökes till bolag i Norrort

Administratör/Reservdelsansvarig sökes till bolag i Norrort

Arbetsbeskrivning

Vår kund
Vår kund är verksamma inom hydrauliska plattformar till lastbilar, specifikt mot brandbilar. Företaget startades i Finland och de tillverkar fortfarande sina produkter i Finland. Idag är de verksamma i Tyskland, Sverige, Schweiz och USA. De har runt 50 olika modeller av plattformar och kan erbjuda lösningar som passar många.
Om jobbet
Nu söker vi en administratör/reservdelsansvarig till deras kontor i Vallentuna.
Detta är en väldigt varierad och bred tjänst. Man kommer att vara ansvarig för deras reservdelshantering samt det administrativa uppgifterna kring de. Mycket in och utleveranser utav gods och en del lagerhantering. En del administration kring lagerstatus samt inköp utav reservdelar när lagerstatus är låg samt vid specialbeställningar. Vidare kommer du vara ansvarig för första kontakten med kunden för att sedan diskutera med leverantörer kring reservdelar och beställa delen som kunden saknar. En stor del av ditt arbete kommer att vara fakturering gentemot kund och att jobba i deras ekonomisystem IFS. Huvudspråk på företaget är engelska.
Om dig
I rollen som administratör ska du gärna vara IT-kunnig och serviceinriktad.
I rollen behöver du tänka utanför boxen och få saker gjorda. Du ska vara bekväm med rutiner och ha förmåga att prioritera samt kunna jobba under viss tidspress. För att kunna hantera detta arbete är det viktigt med noggrannhet och ha en känsla för siffror samt att kunna strukturera upp sitt arbete själv. Du bör även vara social och ha lätt att prata med kunder och leverantörer.
Krav
Mycket god kunskap i svenska och engelska i både tal och skrift.
Gymnasieutbildning
Datakunskaper
Erfarenhet av att jobba i ekonomisystem

Meriterande
Tidigare servicearbeten är mycket meriterande.
Finska i tal och skrift
Arbetat i ekonomisystemet IFS

Känner du att de här skulle vara något för dig, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Vid ytterligare frågor kontakta ansvarig Konsultchef Michelle på 072-9698585.
Om oss
Prowork är en auktoriserad bemanning och rekryteringsbolag som grundades 2013 och är verksamma inom, Industri, Fastighet, Drift & Skötsel. Vi ger oss inte förrän våra kunder har fått rätt personal på rätt plats! Kunskap om den bransch vi jobbar med i kombination med ett högt engagemang är vårt signum. Vi har våra lokaler i Täby och är verksamma inom Stockholm Mälardalen och Göteborg.
Genom att skicka in dina handlingar till oss på Prowork - så godkänner du vår Integritetspolicy som finns att läsa på www.prowork.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 oktober 2020
  • Ansök senast: 9 november 2020

Postadress

Sankt Eriksgatan 113 2TR
Stockholm, 11343

Liknande jobb


5 mars 2024

Lager och administration - Lund

Lager och administration - Lund

22 februari 2024

Kundmottagare/ Teknisk support

Kundmottagare/ Teknisk support

12 februari 2024