Chefskoordinator till arbetsmarknadsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.



ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten avser att vara chefskoordinator till Arbetsmarknadsdirektören. Tjänsten består främst av administrativa uppgifter samt att stödja Arbetsmarknadsdirektören i planering, koordinering av möten, dokumentation och mediabevakning.

Som chefskoordinator kommer du att vara en viktig del av att skapa förutsättningar för Arbetsmarknadsdirektören till god struktur och effektivitet i arbetet. Då arbetsmarknadsdirektören arbetar med en bredd av frågor och verkar i olika sammanhang kommer arbetsuppgifterna att variera och uppstå efterhand.

Exempel på arbetsuppgifter som kan komma att rymmas i tjänsten är:
-Dokumentation i form av underlag, minnesanteckningar och protokoll
-Planering och förberedelse av Arbetsmarknadsdirektörens möten
-Administration av fakturor och inkommen post
-Omvärlds- och mediabevakning
-Prioritera och planera kontakter via mejl och telefon


KVALIFIKATIONER
För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du:

-Du har en stark servicekänsla och älskar att underlätta i andras vardag. Vidare bör du ha en förmåga att fatta beslut och agerar proaktivt på så sätt att du förutser alternativa lösningar.
-Du är duktig på att se möjligheter och att hantera människor – samtidigt som du är briljant på att organisera, dokumentera och genomföra.
-Du är självgående och kan snabbt sätta dig in i nya uppgifter.
- Du är strukturerad, van att planera och prioritera ditt arbete och strävar efter att ”ligga steget före” samtidigt som du med glädje reder ut oplanerade situationer.
-Du navigerar obehindrat i Office-paketet och vet hur du skapar en kommunikativ presentation.
-Du har god kommunikationsförmåga och kan uttrycka dig väl i såväl tal som skrift.
-Du kan lätt ta kontakt med andra och skapa goda relationer.
-Du kan anpassa dig till nya sammanhang.
-Du har ett professionellt bemötande.
-Du är trygg i din roll som chefskoordinator där du i tidigare roller levererat ett bra resultat.

I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet för uppdraget.



ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Lena Persson
042-10 65 78
Enhetschef Ingrid Olin-Månsson
042- 10 75 40
Servicesamordnare Pia Nielsen
042-10 57 73
Enhetschef Nidal Khalil
042-10 74 61
Enhetschef Edit Szinte
042 - 10 74 56
Enhetschef Mari Nidesjö
042-10 62 94
Samordnare Ylva Andersson
042-10 70 34
Samordnare Karin Svensson

Avdelningschef HR Kommunikation Annette Birr
042-10 39 28
Enhetschef Anette Frii
042- 10 78 69

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad, ARBETSMARKNADSFÖRVALTNINGEN Helsingborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde omgående eller enligt överenskommlese. Rekryteringen kommer att ske fortlöpande så du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2017-03-24. .
  • Publicerat: 10 mars 2017

Besöksadress

Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg
None

Postadress

.
Helsingborg, 25189

Liknande jobb


28 augusti 2023

Chefssekreterare sjukhusledningen

Chefssekreterare sjukhusledningen

22 augusti 2023

Chefsassistent

Chefsassistent

21 augusti 2023