Enhetschef med erfarenhet av upphandling

Enhetschef med erfarenhet av upphandling

Arbetsbeskrivning

Vi söker en engagerad och driven enhetschef med erfarenhet av upphandling, som kan kliva på detta utvecklande och spännande uppdraget vid årsskiftet. Har du tidigare erfarenhet av personalansvar och upphandling? Sök nu!

Om uppdraget

Vår kund söker nu en lyhörd och engagerad enhetschef, bekväm med personalansvar och upphandling. Rollen du kliver in i är av en hybrid lösning som enhetschef med övergripande ansvar över upphandlingsenheten. Du kommer att ha ett personalansvar över femton medarbetare och även se efter diverse ramavtalsupphandlingar. Konsultuppdraget förväntas starta den 12 december 2023 och pågå sex månader framåt. Tjänsten är på heltid och du kommer att arbeta från kundens lokaler som är belägna centralt i Stockholm.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som enhetschef kommer du att ha ett samlat personalansvar över en enhet bestående av totalt femton medarbetare, närmare sagt sex upphandlare, sex avtalscontrollers och tre kategoriledare. Utöver personalansvaret innefattar din roll inslag av upphandling och inköp för övergripande material och tjänster, du ansvarar för en portfölj på ca 150 avtalsobjekt inom bland annat IT, HR, Kommunikation, Facility management.

I rollen som enhetschef har du...

- Personalansvar inkl. arbetsmiljöansvar

- Kompetensförsörjning

- Kommunikationsflöden

- Ekonomiansvar

- Leveransansvar för tjänster som utförs inom enheten

- Samordning och stöd inom avdelningen

Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet, sett till rollens natur och personalansvaret. Vi söker därmed dig som arbetar bra med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt samtidigt som du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående. Det är även av vikt att du förstår och tillämpar affärsmässiga principer, fokuserar på kostnader, intäkter och effektivitet. Är struktur, tydlighet och service något som beskriver dig så är det rätt.

Dina kvalifikationer

-


Minst fem års erfarenhet som chef, helst som upphandlings- eller inköpschef med ekonomi-, personal-, planerings- och uppföljningsansvar.

- Erfarenhet från offentlig verksamhet

- God kunskap om (LOU) lagen om offentlig upphandling.

- Mycket goda språkkunskaper i svenska, mycket god skrivförmåga och god presentationsteknik

-


Högskoleutbildning med relevant innehåll (t.ex. juridik, ekonomi) eller motsvarande yrkesutbildning

Meriterande

Om du även har erfarenhet av...

- Politiskt styrda organisationer

- Kategoristyrt inköp och affärsansvar

- Informations- och kommunikationsteknologi

- Utbildningar inom inköp och upphandling, projektledning, systemförvaltning, förändringsledning

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 23 september 2023.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alicia Belila, alicia.belila@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 010 264 46 24

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 oktober 2023
  • Ansök senast: 4 april 2024

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Enhetschef/Utvecklingsledare inom digitalisering

3 juni 2024

3 juni 2024