Enhetschef Kontorsservice, Kansli och  Informationsförvaltningsavdelningen

Enhetschef Kontorsservice, Kansli och Informationsförvaltningsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bidra till att utveckla ett Kontorsservice i toppklass, leda en flexibel och rörlig verksamhet med hög servicenivå och tekniska lösningar i framkant – då har vi arbetet för dig! 
Just nu söker vi en enhetschef som brinner för service och som kan börja med kort varsel. I ditt uppdrag ingår att leda den fortsatta utvecklingen av Kontorsservice men även vara en del i tjänsteleveransen inom enheten. 

Om tjänsten
Kontorsservice uppdrag är att ge internt stöd och service, genom tillhandahållande av vaktmästarstöd och receptioniststöd till förtroendevalde och verksamheter i våra administrativa lokaler. Vi ska bidra till att ett gott stöd och värdskap ges till besökare, samarbetspartners och medborgare. Vår verksamhet befinner sig i en spännande utvecklingsfas, där vår service ska anpassas till att stödja ett fåtal större kontorshus ”smarta kontor” i noder som ska erbjuda både tekniken och miljön som grundar för ett digitalt- och aktivitetsbaserat arbetssätt. 

I rollen som enhetschef på Kontorsservice blir ditt ansvar att leda och vidareutveckla enheten. Det innebär att, utifrån identifierade behov hos våra mottagare, förtydliga den service som enheten erbjuder. I det dagliga arbetet har du en koordinerande roll, med fokus på förändringsledning av medarbetare i vårt utvecklingsarbete och i vår omställningsresa. Du organiserar och leder arbetet med hög delaktighet i utformning av tjänster, arbetssätt och rutiner och du kommer vara en del i det dagliga arbetet. Du rapporterar till avdelningschef på Kansli och Informationsförvaltningsavdelningen samt ingår i dennes ledningsgrupp.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• personal- ekonomi- och verksamhetsansvar för cirka 20 medarbetare
• delprojektledare för stöd och service som innebär att driva utvecklingen av Kontorsservice 
• leda, stödja och coacha underställda medarbetare
• ansvara över bemanningsplanering och kompetensutveckling  
• systematiskt arbetsmiljöarbete som bidrar till en attraktiv arbetsplats  
• skriftligen dokumentera det som verksamheten kräver i våra system. 

Kompetenskrav

• akademisk examen eller annan erfarenhet om arbetsgivaren bedömer likvärdig
• dokumenterad chefserfarenhet med personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar
• erfarenhet av arbete i en koordinerande roll
• erfarenhet att driva förändrings- och utvecklingsarbete
• goda datakunskaper

Det är viktigt att du är resultatorienterad, initiativtagande och strukturerad med ett strategiskt och brett perspektiv på frågor. Som ledare är du kommunikativ med förmåga att uppmuntra och inspirera. Du bjuder in till dialog för att skapa delaktighet och uppmuntrar till ett arbetsklimat präglat av kreativitet och innovativa lösningar. Som person är du trygg, har självinsikt och mod att agera efter din egen övertygelse. I övrigt vill vi att du har lätt för att samarbeta med andra samt behärska svenska språket på ett sätt så du kan kommunicera med såväl interna som externa aktörer. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• erfarenhet av att vara chef och ledare för personal i en serviceorganisation
• erfarenhet från arbete i politiskt styrd organisation

Omfattning och tillträde
Anställningsform: vikariat

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: oktober 2022 - 31 maj 2023

Antal tjänster:1

Om arbetsplatsen
Kommunstyrelseförvaltningen tillhandahåller ett effektivt och kompetent stöd till förtroendevalda, chefer och medarbetare i deras ansvar och uppdrag och bidrar till verksamhetsutveckling och en enklare vardag för alla. På Kansli och Informationsförvaltningsavdelningen finns förutom Kontorsservice även Informationsförvaltning och arkiv, Dokumentstyrning och registratur, Nämndstöd, Överförmyndarkansli och Juridikenhet. 

Kontorsservice är en servicefunktion som ansvarar för receptionsarbete, administrativt stöd samt vaktmästarservice till förtroendevalda, chefer och medarbetare. Exempel på tjänster som enheten erbjuder är besökshantering och värdskap, felanmälan, posthantering, inköp, fakturahantering, IT-och telefonisamordning, omflyttningar, mötesteknikstöd, utlåning av utrustning, underhåll av inventarier, utlämning av tagg/behörigheter, resebokningar och i övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter och fastighetsnära servicetjänster.  
Vi erbjuder ett omväxlande, roligt och meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter med fokus på utveckling. Du förväntas också bidra i avdelningens gemensamma utveckling för effektivisering och tillhandahållande av värdeskapande stöd till våra mottagare.   

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 12 september.

Välkommen med din ansökan!



Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 september 2022
  • Ansök senast: 12 september 2022

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Enhetschef/Utvecklingsledare inom digitalisering

3 juni 2024

3 juni 2024