Enhetschef på Avfallsverksamheten, Atleverket

Enhetschef på Avfallsverksamheten, Atleverket

Arbetsbeskrivning

Är du en driven och resultatorienterad ledare med ett affärsmässig förhållningssätt som lockas av ett uppdrag där chefskapet står i fokus?
Då har vi rätt uppdrag för dig, vi söker just nu en enhetschef till avfallsverksamheten.

Om tjänsten 
Det huvudsakliga uppdraget för Atleverket är omhändertagande av avfall, materialavsättning samt drift av våra återvinningscentraler. 
I uppdraget ingår även ansvar för upphandling och samordning av de tjänster som utförs av externa entreprenörer/leverantörer. Enheten Atleverket består av verksamheterna Behandling och Återvinningscentraler med 2 gruppchefer och totalt ca 30 medarbetare plus timanställda. Placering är Atleverket. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• verksamhets-, ekonomi- och personalansvar för enheten
• planera och leda enheten så att uppsatta mål och resultat uppnås inom ramen för tilldelade resurser
• ansvara för långsiktig anläggningsutveckling och investeringar
• skapa förutsättningar för medarbetarna att utföra ett arbete med önskad kvalitet för dem som verksamheten är till för
• skapa en bra arbetsmiljö och bidra till att vara en attraktiv arbetsplats

Kompetenskrav

• akademisk examen inom relevant område. Alternativt flerårig relevant yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• några års chefserfarenhet innehållande personal-, ekonomi-, och verksamhetsansvar
• erfarenhet av att driva förändrings- och utvecklingsarbete
• mycket goda kunskaper inom Officepaketet
• B-körkort

Vid sidan av ditt drivna, resultatinriktade och affärsmässiga förhållningssätt skall du vara intresserad av miljö-och avfallsfrågor och strävar efter att uppnå god service och hög kvalitet i arbetet enheten utför. Du är en positiv person med en god kommunikativ förmåga som uppskattar de sociala kontakterna i samarbetet med såväl kunder, myndigheter som kollegor. Dina kunskaper i svenska är goda i såväl tal som skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande

• erfarenhet från avfalls och återvinningsbranschen
• erfarenhet från arbete i miljötillståndspliktig verksamhet
• god kännedom om verksamhetsspecifik beskattning inom avfallsområdet
• kännedom om fastighetsförvaltning
• erfarenhet av att arbeta med offentliga upphandlingar
• erfarenhet av indirekt ledarskap

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Arbetstid: chefsberedskap var 4:e alt 5:e helg

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Som medarbetare inom Avfall på Tekniska förvaltningen bidrar du till att göra vardagen enklare för örebroarna. Vårt uppdrag är att tillhandahålla en hållbar och tillgänglig avfallshantering som motiverar och gör det enkelt för örebroarna att sortera på rätt sätt. Vi gör det i nära dialog och samspel med kollegor, politik, medborgare och näringsliv. 

Alteverket med cirka 30 anställda plus timanställda ligger inom Avfallsverksamheten i Örebro kommun med ca 70 medarbetare. Verksamheten innefattar kommunens avfallsanläggning, transport, återvinningscentraler samt en kundserviceenhet. Verksamheten utgår från det i miljöbalken definierade uppdraget för omhändertagande av kommunalt avfall (hushållsavfall). Utöver detta så omhändertas även en viss mängd annat avfall, drift och skötsel av deponi, upprätthållande av tillstånd samt miljörapportering, mm. Vi erbjuder en miljöriktig och kostnadseffektiv avfallshantering med god kvalitet. 

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Hos oss jobbar cirka 500 chefer. Det gör att du aldrig behöver känna dig ensam i din roll. Här blir du del av en helhet och får ta del av en kollegial gemenskap, i vardagen men också via utbildningar med mera. 

Ansökan
Sista ansökningsdag är 28 november.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 november 2022
  • Ansök senast: 28 november 2022

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Enhetschef/Utvecklingsledare inom digitalisering

3 juni 2024

3 juni 2024